Quirimbas Archipelago, Mozambique: Matemo Island & Rolas Island – Paradise Under a Mosquito Web

Dag 4 evenals 5 in de Quirimbas -archipel waren nog meer een ervaring dan de voorgaande dagen. We hadden onszelf een aanvoerder, een team en een boot ingehuurd en gingen op weg om twee van de dichtbij Matemo en Rolas te bekijken.

We stapten op onze Dhow (traditionele Mozambicaanse boot) en gingen weg met het volledig verwijder turquoise wateren. Toen we de grote zandbar ronddraaiden die de zee in stak, hadden we ontzag voor wat we zagen. Een extreem lang stuk volledig wit zand en verwijderen, zoals het water kan zijn, ligt voor ons. Er was één speciaal (en extreem duur) resort aan het ene uiteinde van het eiland en aan de andere andere kant was er een dorp.

Aangekomen op het prachtige Matemo -eiland, Mozambique

Nick & Henrik op de boot naar Matemo Island, Mozambique
We hebben besloten om het kamp tussen de twee op te zetten. CAMP omvatte ons opgezet een touw tussen twee palmbomen en het aansluiten van onze 3 mugnetten op het touw. We hebben het zandgebied van onszelf gemaakt en hebben een beschadigde houten hut herbouwd voor wat schaduw en onderdak. Nick en Henrik maakten een flessendouche, Alice en ik maakten een vuilnisgebied en veegde alle overtollige schone weg en trokken elk type ongemakkelijk onkruid en rotsen op.

En daar heb je het, kamp!

Terwijl de zon onderging, gingen we allemaal naar binnen om te zwemmen en liet zien hoe gelukkig we zijn om op zo’n fantastische plek te zijn … en het eigenlijk voor onszelf te hebben. Die nacht na een smakelijk diner van vers gevangen vis en rijst, ontwikkelden we een groot vreugdevuur op het strand en genoten we van de sterren en Henrik’s ukelele die speelde voordat ze het een nacht noemden. We sliepen direct onder de sterren in onze luchtige mugnetten met een laken op de grond en een deken over ons, het was perfectie.

Kamp voor de nacht op Matemo Island, Mozambique

De volgende ochtend waren we vroeg op om het getijden te verslaan en maakte onze methode naar het close-by eiland Rolas. Nogmaals, prachtig, prachtig eiland. Deze keer was het volledig onbezet, behalve een extreem klein vissersdorp. We hebben ons kamp opgezet en ontspannen in de schaduw tussen zwemmen in het kristalheldere, perfecte water.

Deze twee eilanden zijn gezegend met de mooiste stranden en wateren die we ooit tijdens onze reizen hebben gezien, en dat vermeldt veel nadenken over de locaties die we hebben gezien! We zwommen, lezen, dutten en aten de hele dag door en waren in de totale ontspanningsmodus. Die avond na een geweldige zonsondergang hadden we nog een smakelijke maaltijd van grouperstoofpot met rijst en we 4 van ons gingen de enorme, witte zandbank op en ontwikkelden een vreugdevuur.

We hebben genoten van de beëindiging totdat we onze ogen nauwelijks open zouden houden. Het is een fantastisch gevoel om ergens zo afgelegen te vinden en de enige toeristen op het eiland te zijn, evenals voor mijlen in elke richting. Toch nog een uitstekende dag in het paradijs.

Dariece op de boot van Matemo Island naar Rolas Island, Mozambique

Aangekomen op het mooie Rolas Island, Mozambique
De boot lossen op Rolas Island, Mozambique

Nick maakt ons lunchen over een vuur, Rolas Island, Mozambique
Ons kamp voor de nacht op Rolas Island, Mozambique

Een prachtige zonsondergang – Rolas Island, Mozambique
We genieten van ons genieten van een nachtelijke vreugdevuur op de zandbank – Matemo Island, Mozambique

Na 3 dagen op deze fantastische eilanden hebben we het kamp ingepakt en nodig om Rolas Island vroeg te verlaten, zodat we de getijden kunnen verslaan. We besloten om een ​​pitstop terug te maken op Matemo Island voor wat ochtendzwemmen, foto’s en ontspannen voordat we de reis terug naar IBO Island maakten.

Lopen naar de prachtige zandbank – Matemo Island, Mozambique

Blinderd wit zand en kristal verwijderen water op Matemo Island, Mozambique
Dit is het leven! Matemo Island, Mozambique

Onze Dhow -boot voor het varen van de prachtige Quirimbas -archipel. Matemo Island, Mozambique
Prachtig strand op Matemo Island, Mozambique

Whoooo hoooo! Geiten op de weg liefdevol leven op Matemo Island, Mozambique
We kwamen in de late middag terug bij de African PotOon en waren blij om Stephane (en zijn koken) weer te zien. De reis was fantastisch, iets dat ons vieren nooit zullen vergeten. Die avond moesten we ons afscheid stellen aan onze nieuwe goede vriend Henrik. Hij moest in beweging komen voordat zijn visum verliep, maar Nick, Alice en ik besloot om nog een dag op Ibo Island door te brengen met genieten van het vredige dorpsleven.

Het was een emotioneel afscheid, omdat we uiteindelijk vrij dicht bij Henrik waren gekomen en we zullen het reizen met hem extreem veel missen. Dat is de methode die backpacking gaat, je produceert speciale banden met mensen met deze fantastische ervaringen en uiteindelijk met directe vrienden. We hopen met hem in contact te blijven en misschien op een dag opnieuw te bevredigen, op de weg of in Duitsland.

De volgende dag op Ibo Island was perfect. We hebben genoten van zowel Stephane’s koken als Nick en ik liep overal op het eiland bevredigende regionale mensen en nam wat foto’s van de dorpelingen en hun dagelijkse leven. Op Ibo Island zijn was als een tijdstip in een tijdstip. Er zijn geen auto’s, de mensen gebruiken putten voor hun watervoorziening, kippen en geiten zwerven door de straten, de stroom wordt ‘s avonds afgesloten en maaltijden worden genoten door kaarslicht.

De mensen waren zo vriendelijk en extreem blij om ons te zien, het is een extreem ongebluste plek en we waren extreem gelukkig om het in deze staat te hebben gezien. Ik weet zeker dat het in de komende jaren extreem prominent zal zijn op de toeristische radar.

Het huis van een dorpeling, Ibo Island, Mozambique

Dariece probeert de regionale methode uit om dingen te brengen! Ibo Island, Mozambique
Mozambicaanse jongen. IBO -eiland

Een begraafplaats op IBO Island, Mozambique
Dariece met regionale vrouwen – Ibo Island, Mozambique

Leuke Mozambicaanse jongeren zwaaien naar de camera. IBO -eiland
Krijg een snelle scheerbeurt in de straten van Ibo Island, Mozambique

Dariece met een paar dorpskinderen, Ibo Island, Mozambique
We hebben ons afscheid genomen van Stephane en ons drieën stapten in een extreem kleine, extreem drukke boot terug naar het vasteland waar we een bus terug naar Pemba namen. De reis was (nauwelijks) veel beter dan de reis daar achter Urik’s Jeep. We zijn echter nog nooit zo vies geweest in ons leven! De weg was een extreem hobbelige, extreem vuile weg en we moesten de ramen open hebben om onszelf niet in totale uitdroging te zweten. Tegen de tijd dat we onze bestemming bereikten, waren we van top tot teen bedekt in het fijne, rood getinte Afrikaanse vuil en onze gezichten zagen eruit alsof ze erin waren geverfd.

De extreem volledige boottocht terug naar het vasteland, Quirimbas Archipel, Mozambique
Geiten op de weg op de hobbelige, vuile busreis terug naar Pemba

Mozambicaanse dame met haar baby aan haar zijde – op de methode terug naar Pemba, Mozambique
Lokale jongeren enthousiast om ons in de bus, Pemba, Mozambique te zien

Na de rit verklaarden we ons afscheid aan onze nieuwe goede vriend Alice. Ze ving een vlucht uit zowel Pemba als Nick en ik maakte onze methode een beetje verder naar het zuiden naar Mozambique Island. We zullen ook het reizen met Alice extreem veel missen en uiteindelijk ook echt goede goede vrienden met haar zijn geworden. Het was leuk om met nog een dame te reizen, evenals in staat om een ​​keer vrouw te laten praten! Naast een paar andere paren die we hebben ontmoet, zijn het meestal solo -mannelijke reizigers waarmee we lijken te koppelen. Ik weet zeker dat we met haar contact opnemen en nooit de enige persoon uit Luxemburg zullen herinneren die we ooit hebben ontmoet.

Like deze post? Pin het!

Disclaimer: Geiten On the Road is een Amazon -partner en ook een filiaal voor sommige andere retailers. Dit betekent dat we commissies maken als u op Links op onze blog klikt en bij aankoop van die retailers.